22223 جایگاه تولید خودرو در ایران با توجه به برنامه تولید سه میلیون دستگاه بهبود خواهد داشت دکتر معظمی: با اتکا بر توان داخلی و همکاری با شرکای خارجی می توان شاهد حضور پرقدرت صنعت خودرو سازی و قطعه سازی داخلی در بازار های بین المللی باشیم. <p><strong>کارآمدنیوز :</strong> به گزارش <a href="http://www.saipanews.com/"><span style="color: #000000">سایپا نیوز</span></a>؛ منصور معظمی، در پنجمین همایش بین المللی خودرو ایران، با بیان اینکه صنعت خودرو کشور در حال پرواز است، اظهار کرد: از سال 1357 تا روز گذشته نزدیک به 21 میلیون دستگاه خودرو در کشور تولید شده و به نظر می رسد جایگاه تولید خودرو در ایران با توجه به برنامه تولید سه میلیون دستگاه بهبود خواهد داشت.</p><p>وی ادامه داد: با سختگیری ها و چارچوب هایی که وزارت صنعت اجرایی می کند، رضایت بیشتر مشتریان از کیفیت خودروها را در پی خواهیم داشت و این وظیفه ماست گرچه کار را بر صنعت گران سخت تر خواهد کرد.</p><p>معظمی با بیان اینکه صنعت خودرو در رشد اقتصادی 3 درصد سهم دارد، تصریح کرد: هدف همایش امسال قطعه سازان هستند. جامعه فعال قطعه سازی حدود 800 واحد بوده اما تعداد ثبت شده آنها، هزار و 500 واحد است. نکته مورد توجه این است که صنعت خودروسازی بدون صنعت قطعه سازی معنا ندارد و اگر ما به صنعت قطعه سازی نپردازیم، ناچار به واردات قطعه خواهیم شد که خلاف اقتصاد مقاومتی است.</p><p>معظمی افزود: باید سهامداری بنگاه های خودروسازی شفاف شود و هر چه بیشتر به سمت خصوصی سازی پیش رود. همچنین باید قطعه سازان به سمت شرایط رقابتی پیش بروند چرا که شرط بقا در زنجیره جهانی همین است.</p><p>معظمی با اشاره به اینکه جایگاه تولید حدود 550 هزار دستگاه در سال خالی است که باید برای آن برنامه ریزی شود، گفت: با سیاست های جدی وزارت صنعت، معدن و تجارت اگر چه صنعتگران روزهای سخت تری را پشت سر می گذارند اما رضایتمندی مردم در بخش کیفی را به دنبال دارد و تلاش می کنیم رضایت مردم را در این زمینه کسب کنیم.</p><p>وی افزود :قطعه سازان 13 قرارداد همکاری مشترک با شرکت های خارجی بستند و&nbsp; خود را به بازارهای جهانی نزدیک کردند.</p><p>معظمی تصریح کرد :در 6 قرارداد همکاری بین المللی صنعت خودرو که بسته شده بر حمایت از قطعه سازی کشور و ارتقای آن تاکید شده است.</p><p>وی افزود: صنعت قطعه سازی راهی جز وصل شدن و ادغام( همکاری مشترک)با صنعت&nbsp; جهانی و توسعه آموزش ندارد&zwnj;.&nbsp;</p><p>معظمی گفت :نرخ سود تسهیلات بانکی بالا است و باید در این زمینه برنامه ریزی شود. باید شفافیت در میزان سهام خودروسازان به وجود آید، بطوری که زمینه مشارکت بخش خصوصی بیشتر فراهم شود.</p><p>رییس هیأت عامل ایدرو با تاکید براینکه توجه به سرمایه گذاری در قطعه سازی و به روزآوری آنها لازمه حضور در بازار رقابت جهانی است، گفت: حدود 10 میلیارد دلار سرمایه گذاری برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور برای 202 هزار دستگاه پیش بینی شده است.</p>