22031 "نانوایی‌ها" مثل همیشه در رأس شکایات مردمی مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با ارائه آخرین آمار شکایات مردمی در آبان ماه، اعلام کرد: نانوایی ها، تعمیرگاه ها، میوه فروشی‌ها و پارکینگ های شهری مثل همیشه در صدر شکایات مردمی قرار دارند. <p style="text-align: justify"><strong>کارآمدنیوز :</strong> غلامرضا صارمیان در گفت&zwnj;وگو با ایسنا، اظهار کرد: طی آبان امسال در مجموع 13 هزار و 332 فقره شکایت مردمی در خصوص تخلفات صنفی و غیر صنفی از طریق تلفن 124 ستاد خبری استان ها دریافت شد که از این تعداد 70 درصد شکایات مورد رسیدگی قرار گرفته است و 30 درصد باقی مانده نیازمند کارشناسی یا استعلام از مراجع ذیربط است.</p><p style="text-align: justify">وی افزود: از مجموع شکایات 85 درصد مربوط به کالا و 15 درصد مربوط به خدمات بوده است؛ به طوریکه بیشترین گزارش در بخش کالایی از نان و میوه بوده و در بخش خدمات از تعمیرگاه&zwnj;های خودروهای سبک و پارکینگ&zwnj;های شهری بوده است.</p><p style="text-align: justify">صارمیان درباره نوع تخلف نیز گفت: گران&zwnj;فروشی و کم فروشی در صدر عناوین تخلف گزارش های دریافتی قرار دارد.</p><p style="text-align: justify">مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرف&zwnj;کنندگان و تولیدکنندگان اظهار کرد: از مجموع شکایات دریافتی 428 فقره (سه درصد از کل شکایات) با برآورد ارزش بیش از چهار میلیارد تومان که زیان آن صرفا توجه شخص شاکی بوده در کارگروه&zwnj;های رسیدگی استانی منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده و از تشکیل و ارجاع پرونده اجتناب شده است.</p><p style="text-align: justify">وی با بیان اینکه تلاش شده پس از دریافت شکایات در کوتاه ترین زمان ممکن به موضوع رسیدگی شود، توضیح داد: بازرسان این سازمان در سراسر کشور همزمان به بازرسی و نظارت می پردازند و در تهران با استقرار هفت منطقه، پس از دریافت شکایات در کمترین مدت در محل حضور یافته و نسبت به بررسی شکایات و ارائه گزارش اقدام می&zwnj;کنند و مردم می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف واحد صنفی اعم از عدم درج قیمت، کم فروشی، گرانفروشی و... با شماره تلفن 124 یا مراجعه به سازمان&zwnj;ها و ادارات صنعت، معدن و تجارت استان&zwnj;ها و شهرستان&zwnj;ها موارد تخلف را گزارش کنند.</p>