۱۱ : ۲۸ 3 ذی‌القعده 1439 / 16 July 2018 / ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۵ تير

رشد شاخص های کیفیت، رضایت از خدمات پس از فروش و کاهش مدت زمان پاسخگویی به درخواست ها
گروه خودروسازی سایپا در سال 96 و ماه های ابتدایی سال 97 با اجرای برنامه های متنوعی در راستای ارتقای کیفی خودروها ، افزایش رضایت مندی مشتریان از خدمات پس از فروش و کاهش مدت زمان پاسخگویی به درخواست های مشتریان توانسته است گام های مهمی در راستای ارتقای رضایت مندی مشتریان بردارد و به اهداف پیش بینی شده دست یابد.

کارآمدنیوز : به گزارش سایپانیوز، براساس گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، گروه سایپا توانست با اخذ یک ستاره کیفی بیشتر برای خودروهای گروهX100  ، همه محصولات این گروه به استثنای خودروی سایپا 111 را به سطح دوستاره کیفی در تولید برساند و بر اساس برنامه ریزی انجام شده تنها خودروی تک ستاره این گروه نیز به زودی با پیگیری موارد کیفی حائز کسب دو ستاره کیفی خواهد شد.

بر اساس این گزارش، گروه سایپا در سال 1396 با افزایش 1.5 درصدی میانگین رضایت مشتریان در شاخص رضایت مشتری نیز با رشد رو به رو بوده است و در رده خودروهای با قیمت پایین تر از 25 میلیون تومان 2.4 درصد، در رده قیمتی خودروهای با قیمت بین 25 تا 50 میلیون تومان 1 درصد و در رده قیمتی خودروهای با قیمت بین 50 تا 75 میلیون تومان 0.7 درصد رشد در شاخص رضایت مشتری را تجربه کرده است.

همچنین نمودار مقایسه روند زمانی رسیدگی به درخواست های مشتریان گروه سایپا در سال 1396 نشان می دهد که در این بخش 15 درصد بهبود حاصل شده است به این صورت که مدت زمان پاسخگویی به مشتریان در سال 96 نسبت به سال 95، 4 روز کاهش داشته است به عبارتی مدت زمان پاسخگویی به درخواست های مشتریان از 26.1 روز در سال 95  به 22.1 روز در سال 96 کاهش یافته است.
بر این اساس، روند امتیاز رضایت مندی مشتریان از خدمات پس از فروش گروه خودروسازی سایپا بین سال های 1394 تا 1396 حاکی از آن است که در سه ماهه چهارم سال 96 نسبت به مدت مشابه در سال 95؛ 4.2 درصد و در سه ماهه چهارم سال 96 نسبت به مدت مشابه در سال 94؛ 8.4 درصد رشد رضایت مندی مشتریان از خدمات پس از فروش را شاهد هستیم.

کد مطلب: 22988  |  تاريخ: ۱۳۹۷/۴/۱۲  |  ساعت: ۹ : ۱۵

نظرات ارسال شده